Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمند امیرسلیمانی ، پیرامون همکاری با «محمدعلی کشاورز» در سریال پدرسالار گفت: من افتخار این را داشتم که در سنین پایین در خدمت بازیگر پیشکسوت مرحوم محمدعلی کشاورز باشم و در سریال پدرسالار نقش عروس وی را ایفا کنم، سریال پدرسالار و همکاری با محمدعلی کشاورز برای من سراسر درس بود.

وی در همین راستا ادامه داد: در آن سن و سال نیازمند این بودم که شخصی مرا به خوبی همراهی و هدایت کند، محمدعلی کشاورز و حضورش در سریال پدرسالار یک سره درس و از سوی من آموختن بود، به شخصه از محمدعلی کشاورز و هم نسل‌های وی تعهد کاری، اخلاق حرفه‌ای، منش و مردمی بودن را یاد گرفتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بازیگر سریال «پدر سالار» درباره ویژگی مهم محمدعلی کشاورز در حین بازیگری افزود: یکی از خصوصیات ویژه کشاورز در آن بود که با وجود تجربه بالا و سابقه کاری پربار همیشه هوای جوانان را داشت و در بسیاری از بخش‌های سریال پدرسالار به من کمک می‌کرد.

وی شخصیت کشاورز را شخصیتی مدبر و مدیر توصیف کرد و تاکید کرد: در سریال پدر سالار شخصیتی که کشاورز آن را ایفا می‌کرد شخصیتی مدیر و خانواده دوست بود، جالب آنجاست که در پشت صحنه نیز وی همیشه مدیریت خوبی داشت و در جمع آوری و وحدت میان بازیگران به خوبی عمل می‌کرد.

بازیگر سریال «گاندو» در همین رابطه تاکید کرد: کشاورز در سریال پدرسالار بزرگ ما بود و به واسطه همین تمامی بازیگران به واقع مثل یک خانواده در پشت صحنه فعالیت داشتند، آن چیزی که در خانواده پدرسالار مخاطب در قاب تلویزیون می‌دید دقیقا پشت صحنه هم اتفاق می‌افتاد و شاید به همین خاطر روابط بین کاراکتر‌ها به خوبی قابل لمس بود.

وی همکاری با کشاورز را نقطه درخشان کارنامه کاری خود خواند و تصریح کرد: به واقع بازی در سریال «پدر سالار» و قرارگیری در کنار بازیگر بزرگی همچون محمدعلی کشاورز برای شخص من افتخار و در کارنامه کاری ام مهمترین نقطه عطف محسوب می‌شود.

امیرسلیمانی درباره محبوبیت همیشگی کشاورز طی سال‌های سال بازیگری افزود: کشاورز تا حدی نقش‌های ماندگار بازی کرد که به عنوان یک اسطوره بازیگری تمجید و تثبیت شده بود، انتخاب‌های درست وی در ایفای نقش عاملی بود که همواره وی را در قامت نقش‌های بزرگ ببینیم، نقش‌های مهم، متفاوت و جذاب از جمله دلایل محبوبیت کشاورز در بین مخاطبان است.


وی مردمی بودن را شاخصه اصلی کشاورز دانست و ادامه داد: کشاورز بسیار مردمی بود، برای تماشاگران وقت می‌گذاشت، در خیابان با آن‌ها حرف می‌زد و خودش را همواره بخشی از مردم می‌دانست، در اماکن عمومی همواره با روی خوش با مردم برخورد می‌کرد، از نظر من کشاورز تمام ویژگی‌های یک هنرمند برجسته و مردمی را با خود داشت. خوشبختانه این خصایص همواره سرلوحه کار کشاورز بود و تمام سعی خود را کرد تا آن‌ها را به ما هم یاد بدهد.

بازیگر سریال «ستایش» با اشاره به کیفیت بازی کشاورز اضافه کرد: وقتی محمدعلی کشاورز در نقش پدرسالار حضور پیدا کرد نزدیک به ۶۳ سال سن داشت و جزو بازیگران پیشکسوت محسوب می‌شد، من اعتقاد دارم که بازیگران بزرگ در هر سنی نقش برایشان نوشته شده و کار می‌کنند، در این سال‌های اخیر هم دلیل کمرنگ شدن وی بیشتر بیماری بود و اگر نه وی همواره در بازیگری در بهترین سطح خود قرار داشت.

امیرسلیمانی در همین راستا خاطرنشان کرد: البته این را نباید فراموش کنیم که سینمای ما سینمای نسل جوان است و اکثر شخصیت‌ها برای جوانان نوشته می‌شود، اما امثال کشاورز جزو بازیگرانی هستند که همیشه و همه جا برایشان بهترین پیشنهادات وجود دارد.


      منبع:میزان

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کمند امیرسلیمانی محمد علی کشاورز پارسی خبر پدرسالار سریال پدرسالار محمدعلی کشاورز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۷۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدعلی علومی، نویسنده و پژوهشگر درگذشت

 نویسنده و طنزپرداز معاصر ایرانی در روز یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در شهر بم درگذشت. 

علومی در سال ۱۳۴۰ در شهر بم به دنیا آمد. کار مطبوعاتی را از اوایل دهه هفتاد در مجله ادبستان به عنوان مسئول بررسی مقاله‌ها آغاز کرد و در همان زمان مشغول گردآوری مطالب مربوط به فرهنگ مردم شد.

وی شاگرد استاد انجوی شیرازی است. علومی قصه‌ها و آداب و رسوم و فرهنگ مردم را در «ادبستان»، فصلنامه کرمان و ماهنامه سوره به چاپ می‌رساند. گذشته از آن چند مقاله در معرفی شاهنامه و یا نقد کتاب‌های داستانی نظیر «جزیره سرگردانی» و «طبل آتش» و «ساربان سرگردان» در مطبوعات منتشر کرد.

وی در ادامه کار مطبوعات برای مجله مهر، قصه‌های طنز نوشت و همزمان صفحه آموزش داستان برای جوانان را به راه انداخت. تاکنون هفت مجموعه داستان کوتاه و رمان‌های ذیل از او منتشر شده است: «هفت حکایت»، «شاهنشاه در کوچه دلگشا»، «اندوهگرد»، «من نوکر صدامم»، «امید بر دمیدن». رمان «آذرستان» این نویسنده اخیراً در ۵۳۹ صفحه توسط موسسه انتشارات تکا (توسعه کتاب ایران) به همت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روانه بازار شده است. 

محمدعلی علومی رمان‌های معروف سوگ مغان، آذرستان، ظلمات، اندوهگرد، پریباد، داستان‌های غریب مردمان عادی، هزار و یک شب نو، خانه کوچک و عطای پهلوان را در پرونده کاری خود دارد.

علومی فارغ‌التحصیل رشته علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران است. او به طور خودآموز، اصول داستان‌نویسی را از کتاب‌های آموزشی معدود آن دوران فرا گرفت و در واقع اولین آموزگارانش مردم عادی کوچه و بازار، روستایی‌ها و عشایر بودند.

در سال ۷۰، با گردآوری قسمتی از فرهنگ مردم استان کرمان در ماهنامه ادبی-فرهنگی ادبستان مشغول به کار شد، و در عین حال چندین سال بخش آموزش داستان‌نویسی در مجله جوانان را بر عهده داشت. در همان سال‌ها شاگرد سید ابوالقاسم انجوی شیرازی (مشهور به پدر فرهنگ مردم) بود و آخرین مصاحبه مطبوعاتی با او مندرج در ادبستان را انجام داد.

علومی که با لهجه شیرین بمی صحبت می‌کند مدت‌ها در تهران با دوست و همشهری هنرمندش ایرج بسطامی (خواننده‌ی اهل بم) همخانه بود. داستان کوتاه «بمانی» نیز اثر اوست که در آخرین شماره ماهنامه «فرجاد» در اواخر دهه ۶۰ یا اوائل ۷۰ چاپ شد.

رمان "آذرستان" وی در سال ۷۷ کتاب برگزیده‌ی سال از سوی وزارت ارشاد وقت و رمان طنز "شاهنشاه در کوچه دلگشا" برنده‌ی سی سال رمان طنز ایران شد، همچنین در آن مراسم استادان نجف دریا بندری در ترجمه طنز، پرویز شاپور در کاریکلماتور، مهدی اخوان ثالث در شعر طنز و کیومرث صابری در طنز مطبوعاتی به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

علومی تا کنون در چندین دوره جشنواره‌های سراسری طنز، در بخش داستان داور بوده و در اولین جشنواره سراسری داستان بیهقی نیز داور بوده است.

همچنین دبیر جشنواره سراسری طنز و کاریکاتور بم در سال ۸۴ بود، که بعد از آن تا کنون تعطیل شده است. در زمینه‌ی پژوهش‌های مربوط به طنز، علومی بنا به توصیه استاد عمران صلاحی تا کنون این آثار را منتشر کرده است: ۱- طنز در آمریکا (جلد اول) با داستان‌هایی از طنزنویسان مشهور آمریکا مانند مارک تواین، ویلیام سارویان، جیمز تربر، ارسکین کالدول به همراه نقد و بررسی آنها. ۲- طنز در مثنوی مولانا جلال‌الدین ۳- انواع طنز در گلستان سعدی ۴- طنز وشیوه‌های داستانی در بوستان ۵- طنز در دوره‌ی پهلوی با نقد و بررسی آثار طنزنویسان آن زمان ۶- طنز ایران از مشروطه به بعد (جلد اول) ۷-بررسی انواع طنز در خارستان اثر حکیم قاسمی کرمانی

رمان‌های طنز علومی عبارت‌اند از: شاهنشاه در کوچه دلگشا، من نوکر صدامم، وقایع نگاری بن لادن، جناب آقای دیو

همچنین در زمینه‌ی ادبیات کودک و نوجوان کتاب گذر از کوه کبود را منتشر کرده است. در تحلیل قصه‌های ایرانی می‌توان به کتاب اساطیر افسون وش او اشاره کرد.

کتاب‌های برگزیده محمدعلی علومی:

شاهنشاه در کوچه دلگشا
آذرستان
من نوکر صدامم
وقایع نگاری بن لادن
جناب آقای دیو
طنز درباره پهلوی
داستان‌های کوتاه طنز

منبع: شهرآرا نیوز

tags # اخبار فرهنگی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • مزارع چند کشاورز در ۳ روستای پاکدشت در پی سیلاب آسیب دید
  • روایت ستاره جذاب «مست عشق» از ورودش به بازیگری
  • بدخواهان همواره از ارتباطات ایران با آژانس ناخرسند هستند
  • جواد عزتی بازیگر «وحشی» هومن سیدی شد
  • محمدعلی علومی، نویسنده و طنزپرداز درگذشت
  • رفاقت قدیمی‌ با سیروس میمنت باعث بازی‌ام در «نون خ» شد/ در کرمانشاه ۱۰۰۰ نفر تست بازیگری دادند
  • پیگیری و تسهیل رفع مشکلات اهالی کلاته محمدعلی پهلوان
  • محمدعلی علومی درگذشت + سوابق
  • محمدعلی علومی، نویسنده و پژوهشگر درگذشت
  • محمدعلی علومی درگذشت